RSS
Dzisiaj jest: piątek, 19 kwietnia 2024
www.bip.gov.pl
Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Polnoc w Warszawie
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
To jest wersja archiwalna z dnia 19.09.2016, zobacz aktualną wersję tej strony.

Biuro Obsługi Interesanta

Godziny przyjęć interesantów:

Poniedziałek : 8.30 – 18.00
Wtorek – Piątek : 8.30 – 15.30

telefony

(22) 50 91 158, 50 91 159

email: boi@srpragapolnoc.pl


LOKALIZACJA

PODSTAWA PRAWNA

DZIAŁANIE BOI

REGULAMIN

FORMULARZE


Z A R Z Ą D Z E N I E Nr 34/09
Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie
z dnia 01 grudnia 2009 r.
w sprawie utworzenia Biura Obsługi Interesantów w Sądzi
e Rejonowym dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie

Na podstawie § 554a ust. 1 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22, z późn. zm.) oraz § 32 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 lutego 2007 r. - Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249) zarządzam co następuje:
§ 1
Z dniem 02 grudnia 2009 r. tworzę w ramach Oddziału Administracyjnego Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie Biuro Obsługi Interesanta (zwane dalej BOI) wraz ze stanowiącą jego wydzieloną część czytelnią akt. BOI jest punktem obsługi interesantów, o którym mowa w § 554a zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22, z późn. zm.).
§ 2
Organizację i sposób działania BOI i czytelni akt określają ich regulaminy, stanowiące załączniki do niniejszego zarządzenia.
§ 3
1. Nadzór bieżący nad wykonywaniem zadań BOI sprawuje Kierownik BOI.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych zobowiązani są do udzielenia pracownikom BOI wsparcia merytorycznego i wymiany niezbędnych informacji dla sprawnego i kompetentnego prowadzenia obsługi interesantów w Sądzie.
§ 4
Zarządzenie podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w budynku Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie oraz umieszczeniu na stronie internetowej Sądu.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Aneks Nr 1

z dnia 13 września 2016 roku

do Zarządzenia Nr 34/2009
Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie
z dnia 01 grudnia 2009 roku


w sprawie utworzenia Biura Obsługi Interesantów Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie


§ 1

Zmienia się treść § 1 przedmiotowego Zarządzenia w ten sposób, że w miejsce zapisu „Biuro Obsługi Interesanta” wpisuje się „Biuro Obsługi Interesantów”.

§ 2

Zmienia się treść załączników stanowiących regulaminy BOI i Czytelni, o których mowa w § 2 Zarządzenia Nr 34/2009 Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie z dnia 01 grudnia 2009 roku w sprawie utworzenia Biura Obsługi Interesantów Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie.

§ 3

Aneks wchodzi w życie z dniem podpisania.



wstecz       na górę


DZIAŁANIE BOI


Stanowiska w BOI

W Biurze Obsługi Interesanta (pokój 41punkt udzielania informacji) znajduje się obecnie 5 (pięć) czynnych stanowisk (łącznie ze stanowiskiem kierowniczym), obsługującym poszczególne piony:

1. Kierownikiem BOI jest osoba wywodząca się z I Wydziału Cywilnego;

2. osoba jest z II Wydziału Cywilnego;
3. osoba z III Wydziału Karnego;
4. osoba z VI Wydziału Pracy (ta osoba obsługuje również sprawy gospodarcze)
5. osoba z V Wydziału Rodzinnego i Nieletnich.

Każda z tych osób obsługuje w pierwszej kolejności interesantów przychodzących do BOI i mających sprawy w pionach (Wydziałach), w których pracowały osoby obsługujące.

Kierownik BOI jest osobą koordynującą pracę w BOI. Rozmawia także z interesantami w sprawach o zwiększonej problematyczności. W razie uzasadnionej potrzeby (przy zwiększonej liczbie interesantów) również obsługuje interesantów, w szczególności w sprawach cywilnych, z uwagi na potwierdzony fakt, iż do spraw rozpoznawanych przez Wydziały Cywilne przychodzi najwięcej interesantów.

Sposób przyjmowania interesantów

W BOI przed wejściem do pomieszczenia interesanci pobierają numerek zgodnie z właściwością - interesującą tematyką.

Poniżej zdjęcie panelu, który wydaje numerki. W celu uzyskania numerku należy dotknąć na panelu interesujący dział i następnie pobrać wydrukowany numerek.

Następnie interesanci oczekują na wywołanie numerka – sygnał i wyświetlenie.

Podział na piony nie jest podziałem sztywnym, chociaż w pierwszej kolejności pracownicy przywołują ustawione przy swoich stanowiskach tzw. priorytety, co oznacza, że w pierwszej kolejności do danego stanowiska będą przywołane tylko odpowiednie numerki. tzn. głównie tych pionów, z których pochodzą pracownicy (osoby obsługujące ).

Przedstawia się to następująco:

    • stanowisko kierownicze/pierwsze A - ustawiony jest priorytet dla: ”przyjmowanie wniosków” i dla spraw cywilnych;
    • stanowisko drugie B - ustawiony jest priorytet dla spraw cywilnych;
    • stanowisko trzecie C - ustawiony jest priorytet dla spraw karnych;
    • stanowisko czwarte D - ustawione są dwa priorytety: dla spraw gospodarczych i pracy;
    • stanowisko piąte E - ustawione są dwa priorytety: dla spraw rodzinnych i nieletnich oraz spraw z pionu pracy.

Istnieje oczywiście możliwość elastycznego, czyli dowolnego przekazywania numerka z jednego stanowiska do innego (np. gdy sprawa jest na tyle złożona, że wymaga poszerzonej znajomości rzeczy – osoby z odpowiedniego Wydziału).

W BOI priorytetem jest jak najkrótszy czas oczekiwania interesanta na profesjonalną obsługę.

Zadania Kierownika BOI

są następujące:

    • nadzór nad pracą BOI i Czytelni;
    • opracowywanie sprawozdań z działalności BOI – Czytelni za okresy miesięczne, kwartalne i roczne;
    • opracowywanie zakresów czynności;
    • udzielanie odpowiedzi na e-maile w BOI;
    • przyjmowanie wniosków o wydanie orzeczenia;
    • wydawanie zamówionych orzeczeń;
    • przyjmowanie interesantów w sprawach konfliktowych;
    • przyjmowanie interesantów.

Odpowiadanie na maile w BOI

Na maile przychodzące do BOI odpowiada Kierownik BOI. Odpowiedzi udzielane są w miarę możliwości na bieżąco. Podczas nieobecności Kierownika odpowiedzi udziela osoba z pionu, którego dotyczy pytanie.

BOI a porady prawne

W BOI nie udziela się porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych.
Przez poradę prawną należy rozumieć skonkretyzowaną informację, mającą zastosowanie w danej sprawie, opartą na informacjach lub materiałach przedstawionych przez Interesanta. Celem porady prawnej jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia przez Interesanta przed Sądem w przedmiocie, którego sprawa dotyczy lub  polega na sporządzeniu w sprawie projektu pisma procesowego.

UWAGA!

Dodatkowe, wiążące informacje znajdują się w Regulaminie na podstawie, którego BOI działa.



wstecz       na górę


Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 34/2009 Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie z dnia
01 grudnia 2009 roku

Regulamin Biura Obsługi Interesantów
Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie


1. Biuro Obsługi Interesantów, zwane dalej BOI, utworzone zostało w ramach Oddziału Administracyjnego Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie.
2. BOI Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie mieści się na parterze w budynku przy ul. Terespolskiej 15 A, w pomieszczeniu nr 41, na co wskazuje tablica kierunkowa znajdująca się przy wejściu.
3 W skład Biura Obsługi Interesanta wchodzi Czytelnia Akt, której Regulamin stanowi Załącznik Nr 2 do Aneksu Nr 1/2016 z dnia 13 września 2016 roku Prezesa Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ w Warszawie.
4. Bezpośredni nadzór nad działaniem BOI Sądu Rejonowego dla Warszawa Pragi – Północ w Warszawie sprawuje jego Kierownik, który podejmuje działania pozwalające na zabezpieczenie obsługi procesów pracy w ramach posiadanych zasobów.
5. Biuro Obsługi Interesantów powołane zostało do obsługi wszystkich wydziałów Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie.

6. BOI czynne jest w poniedziałki w godzinach: 8:30 - 18:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach 8:30 — 15:30.
7. Interesanci pobierają numerek zgodny ze specyfikacją sprawy, z panelu dotykowego umiejscowionego przy wejściu do Biura Obsługi Interesanta, z zastrzeżeniem, że w poniedziałek ostatni aktywny numerek wydawany jest o godzinie 17.50, wtorek – piątek o godzinie 15.20.
8. Interesanci obsługiwani są w kolejności wyświetlanych na tablicy, pobranych wcześniej numerków, z zastrzeżeniem że przy stanowisku może przebywać osoba posiadająca aktualnie wyświetlony numerek.
9. Do zadań Biura Obsługi Interesantów Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie należy kompleksowa obsługa interesantów (bezpośrednia, telefoniczna bądź drogą elektroniczną), na zasadach określonych w Rozdziałach 4 oraz 9 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 r. Regulaminu urzędowania sądów powszechnych (Dz.U. Poz. 2316 z 30 grudnia 2015 r.), a w szczególności:
a) udzielanie osobom uprawnionym informacji o stanie postępowania w sprawie na podstawie danych z sądowych systemów informatycznych;
b) wydawanie odpisów dokumentów na podstawie sądowych systemów informatycznych lub akt sądowych po ich otrzymaniu z właściwego wydziału;
c) wydawanie zapisu dźwięku albo obrazu i dźwięku z posiedzenia lub rozprawy sądu po ich otrzymaniu z właściwego wydziału;
d) dokonywanie weryfikacji użytkowników Portalu Informacyjnego oraz aktywacji kont użytkowników;
e) udzielanie pomocy podczas pobytu w sądzie stron oraz uczestników postępowania, między innymi przez informowanie, w miarę możliwości odprowadzanie do odpowiednich pomieszczeń, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych;
f) udostępnianie informacji o lekarzach sądowych, biegłych sądowych, tłumaczach przysięgłych wpisanych na listę, mediatorach oraz instytucjach, których działalność związana jest z ochroną praw człowieka;
g) informowanie o strukturze organizacyjnej sądu, jego właściwości oraz lokalizacji, numerach telefonów, godzinach urzędowania, adresie strony internetowej, poczty elektronicznej, a także adresach innych sądów, organów i urzędów centralnych oraz kierowanie do właściwych sal rozpraw;
h) udostępnianie informacji o możliwości zakończenia sporu w drodze mediacji oraz sposobach kontaktowania z mediatorami;
i) udostępnianie formularzy sądowych oraz wzorów pism;
j) przyjmowanie wniosków o wydanie: odpisu orzeczenia (mogą być złożone również drogą elektroniczną), kserokopii/wydruku protokołu rozprawy lub orzeczenia, oryginałów dokumentów z akt sprawy, zaświadczenia o zarejestrowanym/toczącym się postępowaniu, o wyrażenie zgody na widzenie, czy wydanie protokołu elektronicznego itd. oraz ich realizacja.

10. Realizacja zamówionych dokumentów następuje w czasie nie dłuższym niż 4 dni robocze od daty wypełnienia wniosku, z zastrzeżeniem że ich odbiór nastąpi osobiście w Biurze Obsługi Interesanta. Zamówienia składane drogą elektroniczną, ze wskazaniem odbioru osobistego, wysłane do Sądu po godzinie 15:30 będą umawiane do odbioru począwszy od dnia następnego.

11. W przypadku kiedy złożony wniosek dotyczy nadania klauzuli wykonalności, wówczas czas oczekiwania na realizację może być dłuższy, wymaga bowiem stosownych dekretacji.

12. W przypadku kiedy złożony wniosek dotyczy sprawy, która znajduje się w Archiwum gmachu tut. Sądu — wówczas czas oczekiwania na realizację wynosi – do 10 dni roboczych.

13. W uzasadnionych przypadkach (np. sprawa znajduje się poza siedzibą Sądu tj. Archiwum przy ul. Chruściela oraz przy ul. Kocjana 3) czas oczekiwania na realizację może trwać dłużej niż 10 dni roboczych, ale nie dłużej niż 30 dni.

14. Realizacja wniosków o odpis protokołu elektronicznego złożonych w Biurze Obsługi Interesanta następuje tego samego dnia, chyba że nie jest to możliwe z przyczyn oczywistych.

15. W przypadku korzystania z formularzy dostępnych na stronie internetowej Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi – Północ w Warszawie:
a) wniosek może być przesłany drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem że w dniu odbioru będzie opatrzony własnoręcznym podpisem;
b) zamówione dokumenty mogą być odebrane tylko i wyłącznie przez osobę umocowaną w sprawie lub wskazanego przez nią pełnomocnika do doręczeń, z zastrzeżeniem że w kwestiach budzących wątpliwości, czy wydanie jest dopuszczalne, decyzję podejmuje Przewodniczący Wydziału/Sędzia referent/wyznaczony Sędzia;
c) odpowiedzi na żądane informacje/zapytania (ogólne), które wpływają na elektroniczną skrzynkę BOI, udzielane są w ciągu 2 dni roboczych od daty zarejestrowania zapytania, z zastrzeżeniem że odpowiedzi na zapytania wysłane do Sądu po godz. 15.30 będą udzielane w dniu następnym.

16. Odbiór zamówionych dokumentów następuje w wyznaczonym/umówionym dniu, z zastrzeżeniem że w przypadku niezgłoszenia się po ich odbiór - po upływie 5 dni roboczych od powyższego terminu, dokumenty zwracane są do właściwego wydziału.

17. Biuro Obsługi Interesantów nie udziela porad prawnych i informacji, które naruszyłyby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych. Przez poradę prawną należy rozumieć skonkretyzowaną informację, mającą zastosowanie w konkretnej sprawie, opartą na danych lub materiałach przedstawionych przez Interesanta, która wskazuje Interesantowi sposób, w jaki ma on prezentować swoje stanowisko przed sądem jak i rodzaju czynności, jakie może podjąć w konkretnej sprawie, toczącej się przed sądem.
Za tego rodzaju informację uważa się także sporządzenie projektu pisma procesowego. W razie potrzeby pracownik Biura Obsługi Interesanta udziela interesantowi wyłącznie niezbędnej pomocy przy technicznym wypełnianiu formularzy.


18. Sekretariaty Wydziałów zobowiązane są kierować interesantów do Biura Obsługi Interesanta oraz systematycznego i zrozumiałego wprowadzania danych do sądowych systemów informatycznych niezbędnych do bieżącej obsługi interesantów.

19. Za prawidłowość oraz zgodność zapisów znajdujących się w systemie informatycznym i aktach sprawy odpowiada pracownik sekretariatu w zakresie wykonywanych czynności oraz Kierownik właściwego Sekretariatu Wydziału.

20. Ustala się obowiązek badania poziomu satysfakcji oczekiwań obywateli oraz standardu obsługi interesantów w Biurze Obsługi Interesanta Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie na podstawie wręczanej przez Pracowników BOI Ankiety obsłużonym interesantom do ewentualnego wypełnienia, której wzór stanowi Załącznik Nr 1 do przedmiotowego Regulaminu.

21. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy: Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 23 grudnia 2015 r. Regulamin urzędowania sądów powszechnych (Dz.U. z dnia 30 grudnia 2015 r. poz. 2316) i Zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. Urz. MS z dnia 31 grudnia 2003 r. z późn. zm.)


wstecz       na górę


FORMULARZE

21.

Formularze do pobrania

Lp. Nazwa formularza DOC PDF
1. Wniosek o nadanie klauzuli nakazowi zapłaty
2. Wniosek o nadanie klauzuli wyrokowi - postanowieniu
3. Wniosek o wydanie prawomocnego nakazu zapłaty
4. Wniosek o wydanie wyroku - postanowienia
5. Wniosek o wydanie prawomocnej ugody
6. Wniosek o wydanie oryginału dokumentów
7. Wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu
8. Wniosek o uzasadnienie orzeczenia
9. Wniosek o uzasadnienie orzeczenia w postępowaniu karnym
10. Wniosek o widzenie
11. Wniosek o wydanie przepustki
12. Wniosek o zatarcie skazania
13. Wniosek o zwrot kosztów podróży
14. Wniosek - skarga
15. Wniosek o wydanie wydruku komputerowego
16. Wniosek o wydanie zaświadczenia o toczącym się postępowaniu
17. Wniosek o wydanie kserokopii lub porządzenia fotokopii z akt sprawy
18. Ulotka sądowa - ogólna
19. Ulotka sądowa - alimenty
20. Ulotka sądowa – postępowanie spadkowe
21. Ulotka sądowa – apelacja w procesie karnym
22. Ulotka sądowa – dobrowolne poddanie się karze
23. Ulotka sądowa – pokrzywdzony w postępowaniu karnym
24. Ulotka sądowa – pomoc prawna w postępowaniu karnym
Wzory formularzy Ministerstwa Sprawiedliwości


wstecz       na górę


wstecz     na górę

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie Informację wytworzył: Konrad Popiołek
Informację opublikował: Bogdan Płonecki
Czas wytworzenia informacji: 19.09.2016
Dokument oglądany razy: 294 041
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | Instrukcja korzystanie z BIP | Mapa strony | Statystyki BIP | Deklaracja dostępności