Zasady realizacji obowiązku informacyjnego

Prawo do informacji

Art. 33 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2014.1182 z zm.) nakłada na administratora obowiązek udzielenia, na wniosek osoby, której dane dotyczą, informacji o zasadach przetwarzania jej danych osobowych.

W celu jej uzyskania osoba zainteresowana powinna wystąpić do administratora ze stosownym wnioskiem. Obowiązkiem administratora jest udzielenie informacji w terminie 30 dni. Informacja powinna być udzielona w zrozumiałej formie. Jeśli osoba o to wnioskuje, udziela się jej na piśmie.
Administrator obowiązany jest poinformować osobę zwracającą się do niego o przysługujących jej prawach oraz udzielić informacji - odnośnie przetwarzania jej danych osobowych - o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1 - 5a, czyli:

W szczególności, administrator danych jest obowiązany do wskazania w formie zrozumiałej:

Odmowa udzielenia informacji.
Administrator może odmówić udzielenia żądanych informacji wyłącznie wtedy, gdy spowodowałoby to:


Opublikował: Konrad Popiołek
Publikacja dnia: 01.03.2017
Podpisał: Marcin Szymanski
Dokument z dnia: 01.10.2016
Dokument oglądany razy: 8210
23.04.2024 // www.warszawapraga-pln.sr.gov.pl