Biuro Obsługi Interesanta
Godziny urzędowania:
PoniedziaÅ‚ek : 8.30 – 18.00
Wtorek – PiÄ…tek : 8.30 – 15.30
telefony
(22) 50 91 158, 50 91 159
email: boi@srpragapolnoc.pl
Jakie stanowiska sÄ… w BOI?
W Biurze ObsÅ‚ugi Interesanta (pokój 40 – punkt udzielania informacji) znajduje siÄ™ obecnie 5 (pięć) czynnych stanowisk (Å‚Ä…cznie ze stanowiskiem kierowniczym), obsÅ‚ugujÄ…cym poszczególne piony:
1. Kierownikiem BOI jest osoba wywodząca się z I Wydziału Cywilnego,
2. osoba jest z II Wydziału Cywilnego,
3. osoba z III Wydziału Karnego,
4. osoba z VI WydziaÅ‚u Pracy (ta osoba obsÅ‚uguje również sprawy gospodarcze)
5. osoba z V Wydziału Rodzinnego i Nieletnich.
Każda z tych osób obsÅ‚uguje w pierwszej kolejnoÅ›ci interesantów przychodzÄ…cych do BOI i majÄ…cych sprawy w pionach (WydziaÅ‚ach), w których pracowaÅ‚y osoby obsÅ‚ugujÄ…ce.
Kierownik BOI jest osobÄ… koordynujÄ…cÄ… pracÄ™ w BOI. Rozmawia także z interesantami w sprawach o zwiÄ™kszonej problematycznoÅ›ci. W razie uzasadnionej potrzeby (przy zwiÄ™kszonej liczbie interesantów) również obsÅ‚uguje interesantów, w szczególnoÅ›ci w sprawach cywilnych, z uwagi na potwierdzony fakt, iż do spraw rozpoznawanych przez WydziaÅ‚y Cywilne przychodzi najwiÄ™cej interesantów.
W jaki sposób przyjmowani sÄ… obecnie interesanci? Czy podziaÅ‚ na sprawy cywilne, karne, gospodarcze, itd. jest sztywny?
W BOI przed wejściem do pomieszczenia interesanci pobierają numerek zgodnie z właściwością - interesującą tematyką.
Poniżej zdjÄ™cie panelu, który wydaje numerki. W celu uzyskania numerku należy dotknąć na panelu interesujÄ…cy dziaÅ‚ i nastÄ™pnie pobrać wydrukowany numerek.
NastÄ™pnie interesanci oczekujÄ… na wywoÅ‚anie numerka – sygnaÅ‚ i wyÅ›wietlenie. PodziaÅ‚ na piony nie jest podziaÅ‚em sztywnym, chociaż w pierwszej kolejnoÅ›ci pracownicy przywoÅ‚ujÄ… ustawione przy swoich stanowiskach tzw. priorytety, co oznacza, że w pierwszej kolejnoÅ›ci do danego stanowiska bÄ™dÄ… przywoÅ‚ane tylko odpowiednie numerki. tzn. gÅ‚ównie tych pionów, z których pochodzÄ… pracownicy (osoby obsÅ‚ugujÄ…ce ).
Wygląda to następująco:
- dla stanowiska kierowniczego/pierwszego – A ustawiony jest priorytet dla: ”przyjmowanie wniosków” i dla spraw cywilnych;
- dla stanowiska drugiego - B ustawiony jest priorytet dla spraw cywilnych;
- dla stanowiska trzeciego - C ustawiony jest priorytet dla spraw karnych;
- dla stanowiska czwartego - D ustawione sÄ… dwa priorytety: dla spraw gospodarczych i pracy;
- dla stanowiska piÄ…tego - E ustawione sÄ… dwa priorytety: dla spraw rodzinnych i nieletnich oraz spraw z pionu pracy.
Istnieje oczywiÅ›cie możliwość elastycznego, czyli dowolnego przekazywania numerka z jednego stanowiska do innego (np. gdy sprawa jest na tyle zÅ‚ożona, że wymaga poszerzonej znajomoÅ›ci rzeczy – osoby z odpowiedniego WydziaÅ‚u). W BOI priorytetem jest jak najkrótszy czas oczekiwania interesanta na obsÅ‚ugÄ™.
Jakie sÄ… zadania Kierownika BOI?
Zadania Kierownika BOI są następujące:
- nadzór nad pracÄ… BOI i Czytelni;
- opracowywanie sprawozdaÅ„ z dziaÅ‚alnoÅ›ci BOI – Czytelni za okresy miesiÄ™czne, kwartalne i roczne
- opracowywanie zakresów czynnoÅ›ci
- udzielanie odpowiedzi na e-maile w BOI
- przyjmowanie wniosków o wydanie orzeczenia
- wydawanie zamówionych orzeczeÅ„
- przyjmowanie interesantów w sprawach konfliktowych
- przyjmowanie interesantów
Kto i kiedy (jak często) odpowiada na maile w BOI?
Na maile przychodzÄ…ce do BOI odpowiada Kierownik BOI. Odpowiedzi udzielane sÄ… w miarÄ™ możliwoÅ›ci na bieżąco. Podczas nieobecnoÅ›ci Kierownika odpowiedzi udziela osoba z pionu, którego dotyczy pytanie.
Czy w BOI sÄ… udzielane porady prawne?
W BOI nie udziela siÄ™ porad prawnych i informacji, które naruszyÅ‚yby przepisy innych aktów prawnych, w tym o ochronie danych osobowych.
Przez poradÄ™ prawnÄ… należy rozumieć skonkretyzowanÄ… informacjÄ™, majÄ…cÄ… zastosowanie w konkretnej sprawie, opartÄ… na danych lub materiaÅ‚ach przedstawionych przez interesanta, której celem jest udzielenie wskazówek co do sposobu przedstawiania, argumentowania i dowodzenia jego stanowiska przed SÄ…dem w przedmiocie, którego dana sprawa dotyczy, lub która polega na sporzÄ…dzeniu projektu pisma procesowego.
Dodatkowe informacje znajdują się w dziale Regulamin Biura Obsługi Interesanta.
Informację opublikował: Konrad Popiołek
Czas wytworzenia informacji: 08.12.2010
Dokument oglÄ…dany razy: 4 908