Standardy Obsługi Interesanta

Uprzejmie informujemy, że w ramach realizowanego przez Departament Nadzoru Administracyjnego projektu PO WER pn. Wdrożenie standardów i procedur obsługi interesanta w sądownictwie powszechnym (dalej jako projekt WSOI) pod adresem: https://wsoi.ms.gov.pl/​ udostępniono portal internetowy związany z wprowadzonymi standardami obsługi interesanta.

W ramach standaryzacji procedur zostały ustalone jednolite wytyczne w zakresie sposobu postępowania podczas obsługi, a także zakres informacji udzielanych interesantom w określonych rodzajach spraw.

Zamieszczenie na portalu internetowym Standardów obsługi interesanta, Katalogu usług wraz z kartami usług dla interesantów oraz Katalogu procedur wraz z procedurami świadczenia usług dla pracowników sądów, umożliwia
Interesantowi szeroki dostęp do informacji o realizowanych przez sąd usługach bez konieczności przychodzenia do sądu.

Karty usług to wybrane rodzaje spraw, z którymi najczęściej zgłaszają się interesanci do sądów. Karty usług ujęte w katalogu usług, to jednostkowa informacja o postępowaniu tzn. o tym, w jaki sposób zrealizować daną usługę świadczoną przez sąd, w szczególności informacja o tym, który sąd i wydział jest dla sprawy właściwy, w jaki sposób zainicjować sprawy, jakie złożyć dokumenty, w jakim terminie należy je złożyć, w jakiej wysokości wnieść opłatę, jakie wzory zastosować.

Karta usługi to konkretna instrukcja działania dla interesanta, udzielana zgodnie z jednolitą we wszystkich sądach procedurą w celu zapobieżenia występującym dysproporcjom, zarówno w sposobie obsługi, jak i jakości przekazywanej interesantom informacji przez poszczególne sądy.

Do wybranych kart usług zostały załączone wzory pism i/lub formularzy znajdujących zastosowanie w odniesieniu do danej usługi.

Za aktualizację elektronicznych wersji kart usług wraz ze wzorami oraz procedur zamieszczonych na ww. portalu internetowym odpowiada Ministerstwo Sprawiedliwości.

Dokumenty dot. wdrożenia Standardów Obsługi Interesanta

Zarządzenie nr 3/21 Prezesa i Dyrektora Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi-Północ dot. wdrożenia Standardów Obsługi Interesanta

Standardy Obsługi Interesanta w sądownictwie powszechnym

Katalog usług

Katalog procedur


Opublikował: Konrad Popiołek
Publikacja dnia: 02.03.2021
Podpisał: Konrad Popiołek
Dokument z dnia: 26.02.2021
Dokument oglądany razy: 10130
20.04.2024 // www.warszawapraga-pln.sr.gov.pl